2011. október 9., vasárnap

Mi is az a szerelem?

Mi is a szerelem? Ez egy nagyon jó kérdés... megpróbálták már jó néhányan megmagyarázni. 
A tudósok szemszögéből nézve ez csak egy kémiai folyamat ami a fajfenntartást szolgálja, 3 évig tart aztán ripsz-ropsz kipurcan. A költőknek, művészeknek magasztos, miden egyes akadályt áthidaló gyönyörszép érzelem. Ugyanakkor a poklok legmélyébe taszító érzés ha viszonzatlan. 
A 21. század küszöbén mi a szerelem?
Őszintén szólva nem tudom.
Az emberi lélek és elme olyan bonyolult egy háztartás, hogy szerintem soha sem fogják megfejteni ennek az "állapotnak" a titkát.
Oly sok féle megfogalmazást hallottam, olvastam már, hogy a számát sem tudom.
A szerelem "önfeláldozó". De hát, hogy is lehetne az, ha ezáltal csak az imádott  figyelmét akarjuk felhívni magunkra. Így máris önzővé válik az érzés. Ebben a mondatban már benne is van a következő úgynevezett "bibi", imádott. Ha valakit imádunk azzal magunk fölé helyezzük, úgynevezett piedesztálra emeljük. Ilyenkor hajlamosak vagyunk arra, hogy tökéletesnek lássuk az amúgy tökéletlent. Esetleg minden hibáját megbocsássuk. De hát nem úgy van, hogy a szerelemben mindkét fél egyenlő? Ironikus, nem?
A szerelem birtokló. Csak magadnak akarod a szeretett személyt. A nap minden órájában, percében. Azt akarod, hogy körülötted legyen, veled, érted. A legszívesebben megfojtanál minden egyes női személyt aki nem a húga vagy az anyja. Hát nem önzőség ez a javából? Akkor ha úgy vesszük a vágy is szerelem. Az, hogy akarunk valakit. Ha  szerelmes vagy, vágyod a másik érintését, hangját, azt, hogy "eggyé" válj vele. A szex minden kapcsolat egyik ha nem a legfontosabb mozgató rugója.
Ha viszont én megkívánok egy pasast és vágyom rá, akkor az már szerelem? Mert, lássuk be a vágy is csupán kémia semmi köze hozzá a józan észnek ugyanúgy ahogy a szerelemhez sem. Miért lenne a vágy kevesebb a szerelemnél? Ez is egy érzelem. Ha nem a legerősebb ami létezik.
Vágyunk a szerelemre, egy új autóra, barátokra, több pénzre, boldogságra, egészségre és és és így tovább. Ha ezt vesszük alapul mindennek a mozgatórugója a vágy.
Tehát a szerelem nem más mint vágy? A vágy nem más mint szerelem?
Mindenki döntse el magának.
Én mindenesetre továbbra is vágyom... na mire is?
Kis perverzek!! :)

1 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy mi is igazán a szerelem. Csak azt, hogy én őt már egy ideje Szeretem! :3
    Önző vagyok és vágyakozom, de egy biztos sok mindenre vállalkozom miatta. Egy reménybeli hétvége reményében, átvonatozok az országunkban levő kis és nagy megyéken... :)

    VálaszTörlés